onsdag 16 mars 2011

Trion som vrider upp bloggosfären

Somliga menar att årets kulturhändelse, ja det måste ju vara utdelningen av Nobelpriset i litteratur, Bok- och biblioteksmässan i Göteborg eller Falukorvens dag. Jag vill inte gå så långt som att häva att de har fel, men det har de. Årets kulturhändelse, alla kategorier, är att A fraction of the web, Illusionernas blogg och Kafka på jobbet, med start nu på måndag, kommer att publicera fem avsnitt poddradio där vi diskuterar Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen

Vän av ordning kanske säger: men det där görs ju redan av P1. Visst, men vi gör det roligare, smartare och snyggare. Bättre helt enkelt. Vi använder oss dock av samma lässchema som P1. Således:

Träff 1 måndag 21 mars: Vi läser t.o.m. sidan 149.
Träff 2 måndag 28 mars: Vi läser t.o.m. sidan 302.
Träff 3 måndag 4 april: Vi läser t.o.m. sidan 450.
Träff 4 måndag 11 april: Vi läser t.o.m. sidan 600.
Träff 5 måndag 18 april: Vi läser ut boken.

Hos Kafka på jobbet kan ni läsa en lite mer utförlig beskrivning av denna poddsändning.

Glöm nu inte, för allt i världen, att lyssna på måndag. Ni vill väl kunna hänga med i diskussionen kring fikabordet på jobbet på tisdag?

3 kommentarer:

  1. Så trevligt! Det måste jag lyssna på :) Vart kommer ni lägga upp dessa små poddsändningarna?

    SvaraRadera
  2. Haha, vilket härligt inlägg med en strålande slutkläm!

    För mig är ju det här old news. Jag outade er i kommentarsfältet på min blogg för flera dagar sedan...

    Däremot längtar jag efter att höra vad ni tre har hittat på. Jag hade inte kunnat sätta ihop tre bättre bloggare som jag hade velat höra diskutera. Speciellt när ni ska diskutera en bok jag nu läser och älskar. Jag ligger dock lite före i lässchemat. Jag orkade inte vänta.

    SvaraRadera
  3. @Snöfrid: jag vet inte exakt var de kommer att läggas upp, men det kommer i alla händelser att länkas ordentligt från alla tre bloggarna.

    @Frida: jag noterade att du hade gissat hur det förhöll sig, jag motstod dock frestelsen att ge dig vatten på din kvarn :)

    SvaraRadera