måndag 14 mars 2011

Romtips eftersöks

Jag behöver Romtips. Ja, alltså, jag ska inte göra Cuba Libre till mina kubanska kusiner. Inte heller ska jag bjuda mina ryska dito på kaviar. Den som trodde att jag ska fylla på mitt förråd med Read Only Memory skivor har också fel. Inte heller ska jag åka hem, till Göteborg, vilket jag antar att de flesta läsare av detta inlägg tror med tanke på nivån på vitsarna.

Nej jag ska åka till Rom. Och behöver lite tips. Eftersom det här är en bokblogg passar det ju fint med att ge mig tips på boklådor man inte får missa (om det nu finns sådana i Rom). Men kanske har någon också en idé om var man kan äta den bästa risotton, var man kan köpa den bästa osten eller något annat ro(m)ligt. Och ja, jag bjuder på den sista vitsen.

6 kommentarer:

  1. Ojojoj, denna fantastiska stad! Men jag kan ignet om risotto och ost, har tyvärr bara koll på kulturen :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jag var där i december. Missa inte Trastevere på andra sidan floden. Det fanns en väldigt mysig restaurang med god mat, pasta och pizza. /Linda från klubben/styrelsen.

    SvaraRadera
  3. Ska du till Rom? Då kan jag tipsa (eller varna) om den senaste boken jag läste, The rum diary av Hunter S. Thompson. Nu när jag tänker efter så hade den konstigt nog ingenting med Rom att göra ...
    Missa inte deras lokala kaffe. De kallar det expresso eller nått liknande. Skitstakt!
    / Daniel P.

    SvaraRadera
  4. Fy vad avundsjuk jag blev nu. Jag har bara varit i Rom en endaste gång och då gjorde jag staden på fem timmar vilket innebar att jag bara nätt och jämt hann med de allra viktigaste sevärdheterna.

    Berätta gärna var du hittade allt det du frågar om så kan jag ta det med mig nästa gång jag ska dit för minst en gång till kommer det att bli :-)

    SvaraRadera
  5. @Annika: Fem timmar! Det måste man kalla ett turbobesök.

    SvaraRadera