onsdag 2 mars 2011

Bloggtorka eller gott omdöme

Den senaste tiden har jag inte varit så aktiv som jag brukar här på bloggen. Det kan bero på något av följande:
  • Jag har jobbat väldigt mycket
  • Jag har inte haft något vettigt att berätta
  • Jag har ingen katt som jag kan lägga upp bilder på
  • Jag har inga snygga tekoppar att lägga upp bilder på
  • Värmländsk design och böcker är inget vinnande koncept
  • Jag har en katt, men den har tuggat sönder mina fingrar, så att jag inte kunnat skriva
  • Mitt språkcentra har varit tillfälligt ur funktion p.g.a. ett strömavbrott
  • Jag har varit bortförd av utomjordingar
Minst några stycken av ovanstående alternativ är korrekta. Om du gissar vilka vinner du faktiskt ingenting, snarare har du förlorat, förlorat tid på att läsa den här skiten.

Vän av ordning vill kanske påpeka att detta inlägg är precis ett sådant meninglöst dito som jag ovan ansett vara mig ovärdigt. På det tänker jag bara svara: nu vet du hur det känns att läsa ointressant jox.

PS. Jag återkommer vilken dag som helst med ett bokrelaterat inlägg som precis som vanligt kommer vara av yppersta klass sett till innehåll, komposition, språkbehandling och finess.

6 kommentarer:

  1. Det verkar vara något som smittar. Lite trögt i bokbloggarvärlden just nu.

    SvaraRadera
  2. Magnus, jag läser detta och skrattar rakt ut. Sedan sittdansar jag till My Sharona en stund, tänker på Reality Bites och känner att jag längtar till på söndag!

    SvaraRadera
  3. Hehe, jag lade just upp ett inlägg om katter och bokbloggar och erbjöd ett alternativ

    http://illusionernasblogg.blogspot.com/2011/03/varfor-just-katter-och-bocker-nar-det.html

    SvaraRadera
  4. Personligen tycker jag att det här är roligare att läsa än när folk skriver om böcker som jag från början vet att jag inte är intresserad av att läsa, än mindre att läsa om.

    Jag röstar dessutom på att du varit bortförd av utomjordingar som lät katter tugga på dina fingrar så att du inte kunde skriva, samt kopplade elektroder till din hjärna som till fälligt satte språkcentrat ur funktion.

    SvaraRadera
  5. Instämmer med Vixx här (om att det är intressantare att läsa sådana här inlägg än om böcker jag inte vill läsa, huruvida du har varit bortförd av utomjordningar eller inte låter jag för tillfället bli att fundera på...)

    SvaraRadera
  6. Mohahahaha. Älskar sånna här inlägg. De slår 30 days of books any day.

    SvaraRadera