måndag 18 oktober 2010

Flyttfunderingar

Jag och min flickvän har bestämt oss för att slå ihop våra påsar och flytta ihop. Hemma hos mig finns det massvis med böcker och jag låter dem ta stor plats i mitt hem. Hemma hos S ser det inte rikigt så ut. Det är tack och lov inte så att hon propsar på att behålla lägenhtetens låga bokindex, lika lite som jag kräver att få hyllplats för alla mina böcker på en gång - till det är hennes lägenhet för liten. Det är ingen tvekan om att det är en kompromiss som ska till stånd. Det svåra blir dock att välja ut vilka böcker som ska få det ärofyllda uppdraget att utgöra hyllvärmare och vilka som ska få den mindre glamourösa lotten att var flyttkartongsinnehåll i källarförrådet.


Så här kommer det inte att se ut. Min flickvän har ingen trappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar