torsdag 24 juni 2010

Ännu en bokenkät

Det är ju knappast om om sådana här i bokbloggosfären. Den här hittade jag hos Bokhora och om inte annat så kanske den ger lite matnyttig info för min hemlige bokvän.

Senaste bokköp: Nattåg till Lissabon av Pascal Mercier

Senaste bibblolånen: Minns inte, det var år sedan jag sist lånade något på bibblan.

Senaste utlästa boken: Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger.

Favorittidning: Vi LÄSER

Plats där jag helst läser: I sängen och på tunnelbanan.

Så sorterar jag min bokhylla: Jag har två bokhyllor: en med inbundet och en med pocketböcker. Båda är sorterade i bokstavordning. Dock ingen uppdelning i fiction/non-fiction.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Mio min mio av Astrid Lindgren, massvis med gånger.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Ingen aning. Köpte egentligen inte böcker förrän jag var över 20 år.

Vad ser jag mest fram emot att läsa i sommar: har inte riktigt kommit så långt i min planering. Men jag ser fram emot att få tid att läsa klart de två böcker jag håller på med nu: den tidigare nämnda Nattåg till Lissabon av Pascal Mercier samt Valda verk av T.S. Spivet av Reif Larsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar