måndag 1 mars 2010

Amos i mitt hjärta

Jag var på bokrean i helgen och NK i Stockholm hade halva priset på hela sortimentet. Då snubblade jag över en bok av Amos Oz som jag inte sett tidigare, Suddenly in the Depths of the Forest. Amos Oz är en av mina absoluta favoriter. Om jag ville använda mig av en gammal klyscha, så skulle jag säga att han skriver så vackert att det gör ont. Men jag låter bli. Fantastiskt fint är det iaf. Jag brukar tipsa alla jag träffar om hans självbiografiska roman En berättelse om kärlek om mörker, men även Att känna en kvinna och Samma hav är riktigt bra. Bara för att nämna några.

Jag ser verkligen fram emot att börja läsa den här. En högtidsstund I tell you!

2 kommentarer:

  1. Och jag har inte läst en enda av dessa. Måste nog ta och göra det!

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag. Tyvärr är det lite småsvårt att få tag på de flesta av hans böcker på svenska. Men om man är beredd att läsa honom på engelska så finns det många godbitar.

    SvaraRadera