torsdag 16 december 2010

Lustläsare eller planeringsfreak?

Jag noterar att många fellow bokbloggare uttrycker sig i termer av att planera sin julläsning. Det skulle aldrig funka för mig. Jag är alltför mycket av en lustläsare. Jag vet aldrig vad jag ska kännna för att läsa efter den bok jag håller på med. Ofta har jag en idé om vad jag ska ta mig an härnäst, men det slutar ofta med att det blir något helt annat.

Hur funkar du? Är du en spontan lustläsare eller en mer planerad som kan göra listar på vad du ska läsa (och sedan hålla dig till dem)?

6 kommentarer:

  1. Jag är nog som du, kan inte heller planera mitt läsande för det som jag har lust med en dag så har jag inte alls någon lust med nästa dag! =) Så jag väljer bok efter vad som känns mest givande för stunden!

    SvaraRadera
  2. Jag funkar som du. Jag går bara på lust! Det är ett måste för mig, det är avkopplande.

    SvaraRadera
  3. Jag försöker planer men mest blir det lust. Man måste ju läsa de böcker man känner för just då man läser dem.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag planerar och planerar och har i slutändan 20 böcker i hyllan som jag tänkt att jag kanske ska ta mig an. Sedan väljer jag alltid spontant i slutändan ändå. Men då har jag ju i alla fall planerat vad jag har att välja mellan så jag har lite aningar om vad jag kan tänkas få lust till.

    SvaraRadera
  5. Lite både och måste jag säga. ibland känne rjag för att planera ett par böcker framåt och ibland blir det lite "mellan böcker"-känsla när jag har avslutat en.

    SvaraRadera
  6. Ja, det verkar ju vara olika det där. Ibland köper jag en hel hög med böcker på en gång och tänker att jag ska läsa dem efter varandra, men det leder oftast till att jag läser en av dem och sedan tar något helt annat och de andra köpta böckerna blir ståendes olästa i hyllan.

    SvaraRadera