torsdag 4 november 2010

Läsdagbokskramp

Jag köpte en ny läsdagbok i helgen. Inte fär att den gamla var full, snarare det att den var kladdig, trist och tråkig på något vis. Det blev en liten häftat skrivbok i A5-format som jag nu har börjat fylla i. Jag har ålagt mig att föra över alla titlar från den gamla och igår kom jag fram till nyåret 2000/2001. Min flickvän kommenterade att det verkar vara ett evighetsarbete det där, och jag kan bara hålla med. För att inte det här ska sluta med att jag får både musarm, tennisarmbåge, löparknä och grodlår är det bäst att jag tar lite i taget. Ett halvår per kväll borde vara lagom. Då blir jag klar lagom till advent.


2 kommentarer:

  1. Det kan tyckas som ett evighetsarbete men som en aktivt bokläsande person är det intressant att skriva boklistor för man påminns om de böcker man har läst. Jag sysslar också med liknande evighetsarbete. Det är tidskrävande men det har sin poäng, lite meditativt...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är faktiskt lite meditativt och man minns plötsligt en massa böcker man läste för länge sedan och känslor kopplade till dessa

    SvaraRadera