fredag 9 juli 2010

Storleken har betydelse

För några veckor sedan började jag läsa i Reif Larsens Valda verk av T.S Spivet. Men det går enormt långsamt, nästan bakåt. Det hela beror på bokens format. Den är stor som ett hus! Eller ja, kanske mer som ett mindre skjul. Eller en .... ja, stor bok helt enkelt. Ja, ni fattar. (Det är lite grand som när Gummitarzan lånade bibliotekets största bok och var tvungen att frakta hem den med skottkärra.) När jag jobbar händer mycket av mitt läsande på tunnelbanan och snart börjar semestern och då kommer jag vara mycket på resande fot. Båda dessa situationer fordrar pocketböcker. Jag får väl läsa boken när jag blir gammal (om inte mina armar blir för trötta för att hålla uppe en inbunden bok).



Gummitarzan

1 kommentar:

  1. Jag tyckte den var helt hopplös. Både till format och innehåll.

    SvaraRadera