torsdag 2 juni 2011

Potterpaus

Jag skrev för en tid sedan att jag kastat mig in J. K. Rowlings författarskap. Och detta med hull och hår. Under en månads tid har jag läst och lyssnat på de fem första böckerna samt kollat på de fyra första filmerna. Visserligen har jag lästa annat mellan och samtidigt, men snart börjar det rinna polyjuice potion eller pumkin juice ur öronen på mig. Eftersom jag både har läst och lyssnat på böckerna har ofta min skalle varit fyld av Potter när jag somnat på kvällarna och många nätter har jag drömt om Hogwarts. För att inte jag ska bli galen och börja muttra besvärjelser eller föröka flyga till jobbet på dammsugaren är det nog bäst att jag tar en liten paus. Bok sex och sju får helt enkelt anstå ett tag.

3 kommentarer:

  1. .. eller så växlar du upp och ser till att vara i fas lagom till premiären av Harry Potter och dödsrelikerna del 2.. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag kollade på dödsrelikerna del ett igår, som uppvärmning inför del två :)

    SvaraRadera
  3. Ett helt galet projekt du gett dig in på. Men kul! Ibland är det så skönt att helt låta sig uppslukas när man läser en serie. Jag har ännu aldrig prövat att läsa, lyssna och se på en gång. Det är nog bara Potter som finns i alla format på en gång.

    SvaraRadera