torsdag 21 oktober 2010

Att läsa på jobbet

Jag har privilegiet att kunna läsa på jobbet. Visserligen inte vilken littertur som helst eller hur mycket som helst, men ändå. Som kompetensutveckling har jag ålagt mig själv att ägna 30 minuter om dagen åt läsning/studier. Och det är fotbollshistorisk litteratur som gäller. Det är väldigt intressant, jag lär mig sjukt mycket. Visste ni t.ex. att när Råsundas nya idrottsplats stod klar 1910 (idrottsplatsen revs 1936 för att göra plats för Råsunda fotbollsstadion) så sköttes klippningen av gräsplanen av betande får? Eller att det svenska fotbollslandslaget mötte Tysklands dito i Berlin i september 1942, mitt under brinnande krig! Svenskarnas flygplan eskorterades av tyska stridsplan. Sverige slog tyskarna med 3-2 inför 90 000 åskådare.

1 kommentar:

  1. Vad harligt att kunna valja lasning, det onskar jag att jag ocksa kunde!

    SvaraRadera