måndag 12 april 2010

Vårbytets bokfrågor, del 2

Nu några fler svar på frågor från En bok om dagen. Se även det här inlägget.

Vad gör du helst på fritiden?

Läser böcker, spelar saxofon, tränar samt umgås med mina vänner i allmänhet och min underbara flickvän i synnerhet.

Samlar du på något?

Nej. Inga speciella prylar iaf. Även fast mina vänner nog skulle säga att jag har för många sneakers och klockor.

Favoritfärg?

Inte direkt. Jag har sjukt många randiga tröjor i min garderob, men det är ju ingen färg :)

Teve-serie som du uppskattar?

Babel, Solsidan, Simpsons och Family guy.

Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar diu bäst?

Jag gillar filmer med en twist. T.ex. De misstänkta, K-pax, och Memento. Jag gillar det mesta som Kevin Spacey har gjort. Och jag gillar Almodovar. Jag är inte så förtjust i svensk film.

Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?

Jag dricker både kaffe och te, de har olika funktion. När det handlar om teer, så gillar jag gröna, eller svarta med någon fruktigt smak.

Vilket slags godis tycker du bäst om?

Jag har ganska barnslig godissmak: mjölkchodklad, Ahlgrens bilar, skumsvampar, Fruxo och saker som innehåller kokos.

Stjärntecken?

Kräftan.

Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket som ska föra tankarna till våren?

Inte avsky kanske, men fröpåsar; Jag har varken balkong, trädgård, kolonilott eller gröna fingrar. Vill jag har växter (och det vill jag), så köper jag dem färdiga.

Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett vårskönt paket?

En iPhone ;) Eller en påse gröna skumsvampar.

Eventuella allergier eller födoämnesval?

Nope.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar