torsdag 10 februari 2011

Bokmässeappen - snart i en smartphone nära dig

Under måndagens inspirationsträff på Bokmässan i Göteborg fick jag tillfälle att framföra åsikten att man borde fixa fram en bokmässeapp. En app där man kan planera sin bokmässa, se kartor, få aviseringar om när semiarier börjar etc. Det verkade som att de tog detta till sig och t.o.m. redan hade funderat i dessa banor. Förra året gick jag omkring med en hel hög papper bestående av mässkatalog, seminarieprogam, karta och en utskrift av det jag hade planerat i Mässplaneraren på communityn. Efter en timme låg denna lunta under en än digrare bunt av inköpta böker, varför jag fick rota djupt i väskan eller följa min intuition för att veta vad jag skulle gå på för seminarier. I september kanske jag kan förlita mig på bra app i stället.

4 kommentarer:

  1. Jag twittrade om din idé och ja, nu borde bokmässan fixa en app! Det blev mycket hurrarop på den idéen!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Då har vi något att se fram emot

    SvaraRadera
  3. Jag hade precis samma problem med skrynkliga kartor längs ner i väskan. Hejja appen!

    SvaraRadera