onsdag 27 april 2011

Nu kan J. K. Rowling räkna in den sista

Det finns saker som de flesta levande människor har gjort (iaf i västvärlden): Ätit kebab så det sprutar vitlökssås ur öronen, somnat på stranden och fått en lustig röd kulör, irriterat sig över Carola Häggqvists frikyrklighet samt läst Harry Potterböckerna. Ja, utom jag då. Tills nu. Igår köpte jag med mig den första Harry Potterboken hem (Harry Potter and the Philosopher' stone ) och jag gillar't. Det återstår att se om jag läser alla sju böckerna och hur lång tid detta isf tar, men det här är iaf en start.

4 kommentarer:

  1. Oj, va kul att du har allt framför dig =)

    SvaraRadera
  2. Och jag funderar ju på att läsa om inför min resa till USA-Hogwarts i sommar. Kanske ska göra det nu då? För övrigt kan jag säga att jag aldrig ätit kebab, varken så det sprutat ut genom öronen eller någon annanstans. Vill bara klargöra detta.

    SvaraRadera
  3. Oj, Jag har inte gjort NÅGOT av ovanstående, förutom att läsa HP. Något jag började med för ett år sedan, tillsammans med mina barn. Nu har vi läst fyra böcker. I sommar ska vi ha den femte som högläsningsbok.

    SvaraRadera
  4. Jag läste första boken i februari och trodde att jag var den sista ;) Jag tyckte att den var helt ok men jag fastnade aldrig riktigt för världen och än så länge så har jag inte läst vidare...

    SvaraRadera